IKTak, hezkuntza aireberritzeko aitzakia
Sintesia: Testua hainbat zatitan banatzen da;
gaur egungo gizartea, gaur egungo eskola, eskolaren funtzioa, aukerak eta
azkenik, ondorioak.
Testuan
zehar gaur egungo gizartea definitzea helburua ez dela azaltzen da, baizik eta
gaur egungo gizartea hobeto ulertzea eta modu berean, gaur egungo eskolaren
zereginak definitzeko hainbat datu ematea.
Helburu
horiekin hasteko, testuan gizartea definitzeko hainbat aspektu (materialista,
globalizatua, komunikazioarena, … ) behatu dira. Ildoa jarraituz, gaur egungo
eskola nolakoa den azaltzen da, kasuak kasu. Eskolak dituen hainbat funtzio edo
egiteko zerrendatzen dira. Besteak beste: gizartera hobeto egokitzea eta
alfabetatzea, hezkuntza eredu berriztatua, eten digitala saihestu eta inklusio
digitala bultzatu, … Ondoren, eskolak IKTen erabilera bultzatuz ikasleei
eskaini diezaiekeen hainbat aukera aipatu eta azaltzen dira. Aukera horien
artean blogak, wikiak, moodle, podcast, bideojokoak eta software didaktikoak
aurki ditzakegu. Ikasleek klaseetan edota klasetik kanpo erabili ditzaketen
hainbat tresna dira. Amaitzeko, ondorioak ageri dira. Ondorioak laburbilduz, teknologia
hezkuntza berriztatzeko tresna moduan ulertu behar da, beti ere teknologiak modu
arduratsu batean erabiliz. Ikasleei hainbat aukera anitz eskaintzen zaie baliabide
horiek erabilita, hala nola, parte hartzea, lan-taldeak, lankidetza, lotura, …
Beraz, web 2.0 filosofia jarraitzea egungo hezkuntza hobetzeko ezinbestekoa da.
Galderak:
* IKTeek eskaintzen dituzten aukeren
artean, zeintzuk dira lehen hezkuntzako ikasleentzat baliagarrienak?
* Gaur egungo eskolak dituen
funtzioak jakinik, IKTeek nolako eragina izan dezakete funtzio horiek
betetzean?
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina